duminică, 8 iulie 2012

intrebari si raspunsuri Avocat OnLine

Bravo.Raspunsuri oferite de avocati online la problemele dvs. juridice. Toate intrebarile postate in sectiunea consultanta juridica gratuita vor vi postate in sectiunea Avocat Online.
Constituirea sau existenţa unui sindicat în cadrul unei unităţi sau a unui angajator nu este suficientă pentru ca aceasta organizaţie a salariaţilor să participe la negocierea contractului colectiv de muncă şi să susţină astfel drepturile salariaţilor în faţa patronatului.
Vezi si http://www.licitatiijuridice.ro/

Legea privind contractul colectiv de muncă (Legea nr.130/1996) permite participarea la negocieri doar a sindicatelor reprezentative la nivelul unităţii. Astfel, conform acestei legi (art. 17 alin.1 lit.c), la nivel de unitate sunt reprezentative sindicatele care îndeplinesc urmatoarele condiţii:
  • au statut legal de organizaţie sindicală (adică sunt constituite în mod legal)
  • au un numar de membri de cel puţin o treime din numărul total al salariaţilor respectivei unităţi.
De asemenea, sunt reprezentative la nivelul unităţii sindicatele legal constituite, care sunt afiliate la o organizaţie sindicală reprezentativă, chiar dacă nu au numarul minim de membri menţionat mai sus. Reprezentativitatea unui sindicat la nivelul unităţii se constată de către judecătoria în a cărei rază teritorială îşi are sediul sindicatul respectiv. Pentru aceasta, reprezentantul sindicatului va depune o cerere de constatare însoţită de actele care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de reprezentativitate, cum ar fi: statutul sindicatului înregistrat legal, hotărârea judecătorească prin care s-a acordat personalitatea juridică organizaţiei sindicale, dovada numarului de membri de sindicat (lista nominală de adeziune etc.), dovada numărului de salariaţi în unitate (adresă emisă de conducerea unităţii).

2 comentarii:

  1. Buna ziua,
    In urma cu cateva luni am demisionat din firma in care am lucrat pentru 4 ani si jumatate deoarece am primit o oferta mai buna din alta parte (mi s-a acordat demisia cu acordul partilor). Mentionez ca aveam pozitie de conducere (intr-un magazin). Pe toata durata cat am fost angajata a acestei companii am avut numai rezultate bune la inventarele anuale(se faceau prin noiembrie) .Acum o luna am fost contactata de avocatii firmei care m-au instiintat ca anul acesta inventarul anual s-a realizat la sfarsitul lui iulie (cam la o luna si jumatate dupa plecarea mea) si ca s-au constat multe lipsuri in gestiune. Din acest motiv se realizeaza o cercetare disciplinara cu toti cei ce fac/ au facut parte din magazin pentru a se strange informatii. Am fost invitata la biroul dansilor, m-am prezentat si am dat o declaratie referitoare la faptul ca nu detin informatii cu privire la lipsurile pe care dansii le-au constatat. Acum am fost contactata din nou pentru a ma prezenta la birou pentru un "interogatoriu in scris", dupa cum s-au exprimat, in legatura cu anumite chestiuni (vor inclusiv sa dau o declaratie scrisa in care sa detaliez motivul pentru care am demisionat - desi din cate stiu nu sunt obligata legal sa fac asta). M-am oferit sa le raspund la intrebari la telefon insa ei doresc sa ma prezint la biroul si sa raspund in scris. Mai mentionez ca compania nu a realizat nici un inventar in urma plecarii mele, iar cel anual realizat la mai bine de o luna si jumatate nici macar nu s-a realizat in prezenta mea. Intrebarile mele ar fi 1. "sunt obligata din punct de vedere legal sa stau pe drumuri de fiecare data cand ei doaresc sa mai intrebe cate ceva?" 2."sunt obligata din punct de vedere legal sa dau declaratii scrise prin care sa le raspund la orice intrebari ar avea, avand in vedere faptul ca deja am dat o declaratie scrisa in care am explicat ca nu am si nu am avut la cunostiinta informatii legate de lipsuri din gestiune?" si 3."nu este aceasta o usoara forma de hartuire din partea angajatorului, sau cel putin un exces de drepturi? cum ar trebui sa procedez in aceasta situatie"
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Numele meu este Lilian N. Aceasta este o zi plină de bucurie a vieții mele, din cauza ajutorului pe care mi l-a oferit Dr.saguru ajutându-mă să-mi recuperez fostul soț cu vraja sa magică și de iubire. Am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de teribil pentru că soțul meu mă înșela într-adevăr și căuta un divorț, dar când am întâlnit e-mailul Dr.saguru pe internet despre cum a ajutat atât de mulți oameni să-și primească ex Și ajuta la stabilirea relației. Și face ca oamenii să fie fericiți în relația lor. I-am explicat situatia mea si apoi caut ajutor, dar spre cea mai mare surpriza mea mi-a spus ca ma va ajuta cu cazul meu si aici sarbesc acum pentru ca sotia mea sa schimbat complet pentru totdeauna. El vrea întotdeauna să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezența mea. Mă bucur foarte mult de căsnicia mea, o mare sărbătoare. Voi continua sa depun marturie pe internet pentru ca Dr. Saguru este cu adevarat o adevarata vrajitoare. DACA AI NEVOIE DE AJUTATI ACUM, DOCTOR SAGURU CONTACT ACUM prin e-mail: drsagurusolutions@gmail.com sau whatsapp +2349037545183 El este singurul raspuns la problema ta si te face sa te simti fericit in relatia ta.
    1 LOVE SPELL
    2 CÂȘTIGĂȚI BACK EX
    3 FRUCTE DE FEMEI
    4 PROMOȚIE SPELL
    5 SPELL DE PROTECȚIE
    6 SPELL BUSINESS
    7 SPELL GOOD JOB
    8 LOTTERY SPELL și SPELL CASE.

    RăspundețiȘtergere